1. Utrecht is een aantrekkelijke en bereikbare stad die duurzaam, leefbaar en gezond is

1.3 Verbeteren van de verkeersveiligheid

Wat heeft dat gekost?

x€1.000

Omschrijving

Actuele
begroting
2020

Realisatie 2020

Nominale
begroting 2021

Actuele
begroting 2021

Realisatie 2021

Verschil
actueel/
realisatie

Actuele begroting 2022

Baten

04-1-3-1

Uitvoeren maatregel.verkeersveilige stad

0

21

0

180

143

-37

1.247

Totaal Baten

0

21

0

180

143

-37

1.247

Lasten

04-1-3-1

Uitvoeren maatregel.verkeersveilige stad

3.419

2.951

2.494

3.818

3.378

440

4.974

Totaal Lasten

3.419

2.951

2.494

3.818

3.378

440

4.974

Saldo baten en lasten

-3.419

-2.930

-2.494

-3.638

-3.235

403

-3.727

Mutaties reserves

Toevoeging reserves

900

900

747

0

0

0

115

Onttrekking reserves

2.918

2.429

1.840

2.237

1.984

-253

2.191

Saldo na mutaties reserves

-1.401

-1.401

-1.401

-1.401

-1.251

150

-1.651

Financiële toelichting
Hieronder lichten wij de financiële ontwikkelingen per doelstelling toe.

 

Afwijking wordt toegelicht

Afwijking hoeft niet te worden toegelicht

Algemene toelichting
Het Meerjaren Perspectief Bereikbaarheid (MPB) geeft inzicht in alle geprogrammeerde maatregelen en projecten uit de opgave Mobiliteit en het beschikbare budget tot en met 2040. Bovenstaande begrotings- en realisatiecijfers zijn een jaarsnede van deze meerjarige investeringsprojecten, die zijn gebaseerd op de actuele uitvoeringsplanning (het kasritme). In de jaarlijkse verantwoording rapporteren we over de afwijkingen van de begrote planning van de projecten in het huidige jaar. De voor- en nadelen ten opzichte van de begroting worden verrekend met de reserve Bereikbaarheid.
De afwijkingen ten opzichte van de begrote planning kunnen ontstaan door vertraging of versnelling van projecten (kasritme). Dit leidt tot een verschuiving van de lasten en baten naar de toekomstige jaren. Daarnaast kunnen projecten die in enig jaar worden afgesloten leiden tot voor- of nadelen. Deze voor- en nadelen worden betrokken bij de herprogrammering van het MPB in het volgende jaar. Meer informatie over af te sluiten projecten in 2021 is terug te vinden in de bijlage ‘Af te sluiten investeringen’.

x € 1.000

Toelichting

Bedrag

Baten

04-1-3-1 Uitvoeren maatregelen verkeersveilige stad

Lagere baten stimuleringsregeling verkeersveiligheid

-37

Totaal baten

-37

x € 1.000

Toelichting

Bedrag

Lasten

04-1-3-1 Uitvoeren maatregelen verkeersveilige stad

Er is minder bijgedragen aan het Amazonekwartier, omdat de planvoorbereiding meer tijd heeft gekost. De uitvoering schuift door naar 2022.

440

Totaal lasten

440

Corona
De coronamaatregelen hadden geen gevolgen voor de kosten van dit programma.

x € 1.000

Onderwerp

Iv3
taakveld

Meer

Niet gerealiseerde

Lasten

Baten

Lasten

baten

Niet van toepassing

Verbonden Partijen

Deze subdoelstelling heeft geen verbonden partijen.

Deze pagina is gebouwd op 11/11/2022 15:16:15 met de export van 05/25/2022 20:20:22