Wat heeft dat per product gekost?
x € 1.000 | ||||||||
Omschrijving | Actuele | Reali- | Nominale | Actuele | Reali- | Verschil | Actuele | |
Baten | ||||||||
07-2-1-1 | Talentontwikkeling 0-12 jaar | |||||||
6140 | Cognitie 0-12 | 15.887 | 9.931 | 14.579 | 14.579 | 15.073 | 494 | 0 |
6141 | Zorg 0-12 | 320 | 295 | 320 | 320 | 147 | -173 | 0 |
6144 | Onderwijsachterstandenbeleid | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 13.270 |
6145 | Gelijke kansen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 320 |
6148 | Passende Plek | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2.902 |
Totaal Baten | 16.207 | 10.225 | 14.899 | 14.899 | 15.220 | 321 | 16.493 | |
Lasten | ||||||||
07-2-1-1 | Talentontwikkeling 0-12 jaar | |||||||
6140 | Cognitie 0-12 | 21.492 | 15.534 | 20.199 | 20.155 | 20.571 | -416 | 0 |
6141 | Zorg 0-12 | 3.550 | 3.478 | 4.270 | 3.676 | 3.412 | 263 | 0 |
6142 | Talentontwikkeling 0-12 | 4.172 | 2.590 | 2.030 | 3.145 | 3.168 | -23 | 0 |
6143 | Talentontwikkeling 0-12 Cultuureducatie | 3.156 | 3.012 | 3.161 | 2.095 | 2.027 | 68 | 0 |
6144 | Onderwijsachterstandenbeleid | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 19.479 |
6145 | Gelijke kansen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1.818 |
6146 | Soepele overgangen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 299 |
6147 | Talentontwikkeling | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5.193 |
6148 | Passende Plek | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9.391 |
6149 | Voldoende goede onderwijsprofessionals | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3.270 |
Totaal Lasten | 32.371 | 24.614 | 29.659 | 29.070 | 29.178 | -108 | 39.450 | |
Saldo baten en lasten | -16.163 | -14.389 | -14.760 | -14.171 | -13.958 | 213 | -22.957 | |
Toevoeging reserves | 0 | 0 | 0 | 907 | 907 | 0 | 0 | |
Onttrekking reserves | 909 | 909 | 2 | 909 | 907 | -2 | 909 | |
Saldo na mutaties reserves | -15.255 | -13.480 | -14.758 | -14.170 | -13.958 | 212 | -22.048 |
Investeringen
Subsidies
x € 1.000 | ||||||
Subsidie- | Omschrijving Subsidiedoelstelling | Begroting 2021 | Realisatie 2021 | Verschil | ||
Burgerschap PO | Vredeseducatie | 30 | 0 | -30 | ||
Cultuureducatie (onderwijs) | Kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs in contact brengen met een breed aanbod van kunst en cultuur in en rondom de school. De scholen stimuleren om planmatig hun onderwijs cultuureducatie vorm te geven. | 1.872 | 2.063 | 191 | ||
Versterken van taal | Het realiseren van de beoogde effecten conform Goed onderwijs voor elk kind, binnen het thema Cognitie 0-12. Dit door middel van de inzet van Vroegschoolse educatie, Professionalisering van professionals op de vroegschool, Ouderbetrokkenheid op de vr | 3.800 | 4.005 | 205 | ||
Taalschool: taal onderwijs voor nieuwkomers van 4 t/m 12 jaar | Het realiseren van de beoogde effecten conform Goed onderwijs voor elk kind, binnen het thema Cognitie 0-12. Dit door middel van de voorziening de Taalschool waar nieuwkomers (leerlingen in het PO) de Nederlandse taal leren | 600 | 600 | 0 | ||
Schoolmaatschappelijk werk PO | Leerlingen ondersteunen bij achterstanden in hun ontwikkeling op school (Buurtteams) | 1.331 | 1.330 | -1 | ||
Verkeersexamen in de wijken | Resultaat Verkeersveiligheid PO groep 7/8 afsluiten met theoretisch en praktisch examen | 30 | 0 | -30 | ||
Overgang PO naar VO | Het realiseren van de beoogde effecten conform Goed onderwijs voor elk kind, binnen het thema Schoolloopbaan 12-23. | 216 | 229 | 13 | ||
Uitvoering Voorschoolse Educatie | De startpositie van jonge kinderen verbeteren die het risico lopen op een achterstand in (taal)ontwikkeling door middel van o.a. Voorschoolse Educatie. | 10.102 | 12.127 | 2.025 | ||
Uitvoering Voorschoolse Educatie plus | De startpositie van jonge kinderen verbeteren die het risico lopen op een achterstand in (taal)ontwikkeling door middel van de uitvoering van voorschoolse educatie plus | 936 | 0 | -936 | ||
Uitvoering Buitenschoolse opvang plus | De startpositie van jonge kinderen verbeteren die het risico lopen op een achterstand in (taal)ontwikkeling door middel van de uitvoering van buitenschoolse opvang plus | 0 | 0 | 0 | ||
Transitieregeling Voorschoolse educatie | Het subsidieplafondvoor de transitieregeling voorschoolse educatie | 1.900 | 1.244 | -656 | ||
Ondersteunend personeel primair onderwijs (voorheen conciërges) | Verlaging werkdruk leraren | 331 | 331 | 0 | ||
Ondersteuning peuter bij overgang naar primair onderwijs | Coördinatie van het onderdeel 0-4 jaar binnen zorgplatform en bieden van ambulante begeleiding gericht op een vloeiende overgang van kinderen van voorschoolse voorziening naar het primair (speciaal) onderwijs | 421 | 565 | 144 | ||
Taal en digitale vaardigheden - nadere regel vrijwillige inzet voor elkaar | Het verbeteren van het taalniveau | 100 | 212 | 112 | ||
Taal onderwijs voor nieuwkomers van 12 t/m 18 jaar | Taal onderwijs voor nieuwkomers van 12 t/m 18 jaar | 0 | 0 | 0 | ||
Talentontwikkeling en combinatiefuncties brede school primair onderwijs | Combinatiefuncties onderwijs, activiteiten brede talentontwikkeling en programma Brede Scholen | 1.387 | 1.498 | 111 | ||
Versterken van taal: Brede school Academie (BSA) | De subsidie is tijdelijk beschikbaar voor 2021 en 2022 met als doel het borgen van activiteiten voor hogere taalprestaties en bredere maatschappelijke ontwikkeling in het onderwijsaanbod. Voor leerlingen met een taalachterstand en talentvolle leerlin | 444 | 444 | 0 | ||
Onderwijs Ondersteunende Activiteiten | Kinderen en jongeren kunnen gebruik maken van een samenhangend aanbod van talentontwikkeling, ouderbetrokkenheid en pedagogische aanpak/burgerschap dat door een derde partij in samenwerking met de school wordt aangeboden. | 84 | 0 | -84 | ||
Huisvesting voor uitvoering voorschoolse educatie [kopie] | Huisvesting voor het uitvoeren van voorschoolse educatie in een voorschoolse educatie lokaal/ruimte. De te bereiken doelgroep is Utrechtse doelgroeppeuters | 800 | 0 | -800 | ||
Cognitie 0-12 | Cognitie 0-12 | 0 | 60 | 0 | ||
Totaal | Prestatiedoelstelling 2.1.1 | Utrecht Leert!: Voldoende goede onderwijsprofessionals | 24.384 | 24.708 | 264 | |
Totaal | Subsidiedoelstelling | 24.384 | 24.708 | 264 |