De buurtcentra zijn door de coronamaatregelen wisselend open of gesloten geweest en in sommige periodes alleen onder voorwaarden open gegaan voor kwetsbare groepen. Hierdoor zijn vele activiteiten doorgegaan in aangepaste vorm. Door de diverse maatregelen en de verscheidenheid daarvan zijn alle verhuringen in het verhuursysteem blijven staan en is per periode van maatregelen beoordeeld wat de gevolgen zijn voor de gebruiker. Door deze werkwijze konden we goed en snel anticiperen op de verschillende situaties. Het gevolg is dat achteraf niet te beoordelen is welke activiteiten doorgegaan zijn en welke niet, waardoor we geen objectief bezettingscijfer kunnen aanleveren. Als we de bezetting afmeten op de boekingen bij het vastgoedloket komen we uit op een gemiddelde van 30 uur per week, waarvan we op voorhand kunnen stellen dat hiervan activiteiten zijn uitgevallen door de coronamaatregelen. Wat betreft de tevredenheid over de beschikbare ruimte voor bewoners schommelt het percentage in de afgelopen jaren tussen 38 - 40%. We zijn met de 39% in 2021 tevreden ten opzichte van de jaren ervoor.
Het percentage gemeentelijke voorzieningen dat niet fysiek toegankelijk is, is nagenoeg hetzelfde ten opzichte van vorig jaar.
Onze partner Solgu heeft in opdracht van ons de app Wheelmap, ook te vinden op www.wheelmap.org , het afgelopen jaar gevuld met informatie over de toegankelijkheid van gebouwen in de stad voor inwoners met een beperking. Het tellen van het aantal gebouwen in de app ten behoeve van de indicator aantal toegankelijke gebouwen in de stad blijkt, na uitvoerig onderzoek met de bouwers, niet mogelijk. Deze indicator, zoals opgenomen in de Programmabegroting 2021, vervalt daarmee. Het verstrekken van informatie via de app uiteraard niet, zodat inwoners met een beperking vooraf kunnen blijven bepalen of een gebouw ingekomen kan worden.